Дистанційне навчання 12.12.24КР.Тема.Звуки мови і звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос
Виконати завдання.(запитання та вірні відповіді писати повністю!!!)
1. Визначити рядок, слова якого мають наголос на третьому складі. А Сум'яття, теноровий, розподіл. Б Чашечка, рушник, походження. В Сліпуватий, тарабанити, указати. Г Типовий, частковий, цирковий. 2. Визначити, у якому рядку в усіх словах приголосні – дзвінкі. А Мох, берег, дім. Б Мороз, гора, протяг. В Ворог, з'їзд, драже. Г Бики, долина, пісня. 3. Визначити, у якому рядку в усіх словах я, ю, є, ї позначають два звуки. А Моє, бюро, їжа. Б Яблуко, поїсти, балюстрада. В їжак, пір'я, юність. Г Праця, кювет, єдність. 4. Визначити, у якому рядку буквосполучення дж, дз позначають один звук. А Джаз, джміль, дзенькіт. Б Підзорний, підземний, віджити. В Підживлення, відзвучати, дзеркало. Г Подзвонити, піджак, підзвітний. 5.У якому рядку в словах однакова кілікість букв і звуків? А. Зоря, єдність, юнь. Б. Сузір'я, небесний, день. В. Місяць, зорепад, синь. Г. Зоряниця, блакить, вись. 6. Указати, у якому рядку всі слова розташовано за алфавітом. А Вибоїна, вигадливий, відщепити, величезність. Б Овочі, парашутист, шпаргалка, шпала. В Ремінь, рибалка, товстун, сміх. Г Безглуздість, биття, біохімік, благодійний. 7. Указати, у якому рядку в усіх словах кількість букв менша, ніж звуків. А Общипати, який, по-моєму. Б Пасажирський, чухання, юнь. В Щось, помітний, ярус. Г Об'єднання, обух, яблуко. 8. Визначити, у якому рядку допущено помилки при переносі слів. А Вир-ощений, е-лектрик, наздогнат-и. Б Ви-слання, газо-виділення, ін-жир. В Кипля-чий, мо-розище, орфо-епія. Г Під-купити, радіо-сигнал, умиваль-ник. 9.Який склад називається відкритим? А. Який закінчується голосним звуком.Б. Який закінчується приголосним звуком. В. Який починається голосним звуком. Г. Який починається приголосним звуком. 10.Скільки звуків у слові дзюркотіння? А. Дев'ять. Б. Десять. В. Одинадцять. Г. Дванадцять. 11.Визначити, у якому рядку в усіх словах слід писати літеру ґ. А ..араж, ..ринджоли, ..ель. Б ..ава, ,.ала..ан, ..рунтомір. В ..винтик, ..лобальний, ..ніздо. Г ..арбуз, ..онка, ..ультіпака. 12. У якому рядку всі слова мають подвійне наголошення? А. Алфавіт, читанка, завдання. Б. Чарівний, розум, байдуже. В. Помилка, завжди, весняний. Г. Урочистий, атлас, вимова.
Дистанційне навчання 05.12.24
Урок контролю знань
Написати аудіо диктант за посиланням
Дистанційне навчання 18.11.24
Тема.Систематизація та узагальнення.
Контрольна робота.Будова слова.Орфографія.
Виконати завдання.(запитання та вірні відповіді писати повністю!!!)
І рівень
1.Граматичне значення слова містить:
а) основа слова;
б) закінчення слова або закінчення і прийменник;
в) корінь слова;
г) префікс і суфікс.
2.Корінь слова – це
а) змінна значуща частина слова, що виражає його граматичне значення;
б) частина слова без закінчення;
в) головна значуща частина слова, що містить спільне значення споріднених слів;
г) значуща частина слова, що служить для творення слів з новим лексичним значенням або новим відтінком у значенні.
3. Слова радість – радісний це:
а) різні форми одного слова;
б) спільнокореневі слова;
в) синоніми;
г) омоніми
ІІ рівень
4. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) носити, принести, безносий, занесений;
б) водити, приводити, вода, заводний;
в) вкусити, куснути, прикушений, прикус;
г) в’язкий, прив’язнути, без’язикий, в’язати.
5. Позначте рядок, у якому подано спільнокореневі антоніми:
а) чужина – батьківщина;
б) честь – безчестя;
в) юність – старість;
г) чистосердечність – лицемірство.
6. Позначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) голуб, радість, збори, восьмий;
б) день, воля, зріст, вождь;
в) гараж, журі, дощовий, гамір;
г) лист, звіт, джміль, кисіль.
7. Позначте рядок, у якому всі слова не мають закінчення:
а) поні, швидко, учора, блиск;
б) таксі, щиро, здавна, колібрі;
в) шоу, вар’єте, бокс, відважно;
г) леді, міксер, парі, пепсі.
8. У словах читати, співати значуща частина ти – це
а) закінчення;
б) суфікс;
в) частина кореня;
г) корінь.
9. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з префіксом с-:
а) _повістити, _ходи, _печений, _плетений;
б) _попелити, _чіпляти, _погад, _топтаний;
в) _причинити, _піткнутися, _сувати, _казати;
г) _пробувати, _тислий, _сідатися, _чорніти.
ІІІ рівень(за бажанням)
10.Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери з–с у префіксі з-(с-)».
..кинути ярмо; ..давати в архів; ..хрестити мечі; язика ..ламаєш; ..палити мости; ..рівняти із землею; ..садити з хмар на землю;
як гора з плечей ..сунулася; ..клеїти кислу міну.
Переписати, вставляючи пропущені літери. Позначити в словах орфограму «літери е –и у префіксах пре-, при-».
Пр..летіли зяблики, пр..несли по яблуку . От пр..довгий хвіст у лиса! Видно хвіст аж понад лісом . У пр..смерку літають ластівки . А пр..томлений день пр..мостився спочить. Мріє млин, немов пр..колотий метелик.
11. Скласти. Твір-опис «Осіння річка », використати спільнокореневі слова, слова з префіксами пре, при, з, с
Дистанційне навчання 07.11.
Тема.РМ.Письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі)
Переглянути відео
Самостійно! скласти
письмовий твір-опис тварини з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі), зважаючи на рекомендації з відеоуроку
Дистанційне навчання 21.10.2024
Тема.Докладний переказ розповідного тексту художнього стилю
Переглянути відео та записати переказ
Переглянути відео, виконати письмово завдання
Дистанційне навчання 09-10.10.2024
Тема.
Переглянути відео, виконати письмово завдання
Дистанційне навчання 14.10.24.
Тренувальні вправи до теми.Лексикологія
1. Спишіть, змінюючи неправильно вжиті слова.
У нагоді пізнаєш друга. Молоді лікарі віддають любимій професії душу і серце. Туристична подорож тривала дві неділі.У комплекс ранкової гімнастики входить і біг на місці. Усі учні нашого класу приймали участь у спортивних змаганнях.
Довідка. У пригоді, улюбленій, тижні, на місці, брали участь.
2.Випишіть в одну колонку слова однозначні, а в іншу - багатозначні.
3.У наведених реченнях знайдіть слова, вжиті у переносному значенні. Складіть речення з тими словами у прямому значенні і запишіть їх.
Харитя спить солодким сном. У долині, край лісу, висить синя імла. А сонце вже сідало.Тиша та спокій гостювали в хаті. З краю неба насувались білі, наче молочні, хмари. Ліс ще дрімає в передранішній тиші._______________________________
_________________________________________
Дистанційне навчання 15.10.24
Тема.Лексикологія.Контрольна робота.
Виконати завдання.
1. Що вивчає лексикологія?
2. Що таке лексичне значення слова?
3. Які слова називаються багатозначними?(навести приклади)
4. Що таке синоніми? Наведіть приклади.
5. Що таке антоніми? Наведіть приклади.
6. Що таке омоніми? Наведіть приклади.
7. Що таке пароніми? Наведіть приклади.
8. Обидва слова, подані в дужках, можливі за змістом у реченні(записати запитання і вірні відповіді.
9.Прочитайте текст,перепишіть і виконайте завдання
(1) На невеличкій прогалині тут, посеред гори, розкинулася пасіка. (2) Високі дерева, підіймаючи на/зустріч сонцю своє густе гілля, оточують її з усіх боків.
Синонімом до слова «підіймаючи» в другому реченні може бути
10.Антонімічну пару вжито в прислів'ї
Г - Рідня до півдня, а як сонце зайде - ніхто не знайде!Доберіть антоніми до поданих слів.
Дистанційне навчання19.09.24
Тема.Навчальний диктант
Прослухати і записати текст під диктовку
Надіслати записане для перевірки
Дистанційне навчання 02.10 2024
Тема.Докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом)
Переглянути відео
Записати план(орієнтовний з відео)
Записати докладний переказ тексту !
Дистанційне навчання 16.09.24
Тема. Розвиток мовлення. Правила спілкування.Монологічне та діалогічне мовлення. Складання діалогів.
Підручник для виконання за посиланням:https://shkola.in.ua/2664-ukrainska-mova-5-klas-zabolotnyi-2022.html
1.Вивчити Правила спілкування ( стор. 217,вправа529письмово!)
2.Виконати вправу 525(усно),№526(усно!)
Дистанційне навчання 17.09. 2024
Тема. Повторення.Текст.Речення.Слово.
!.Пригадати частини мови.
!!Усно виконати вправу №18
!!!!Письмово вправа№21
Дистанційне навчання 08.05.2025 КР.Диктант
Записати під диктовку диктант
Дистанційне навчання15.05.-16.05.2025
РМ. Усний переказ повідомлення ЗМІ з обґрунтуванням достовірності, повноти інформації (у разі потреби звертаючись до відповідних джерел, доречно цитуючи окремі фрагменти почутого повідомлення)
Переглянути відео та відповісти на запитання
Дистанційне навчання20.05-.21.05.2025
Виконати завдання І або ІІ варіанту.Запитання та вірні відповіді записувати повністю словами
Дистанційне навчання 30.04.2025 КР.Тема. Речення з однорідними членами. Звертання. Вставні слова та сполучення слів. Складне речення. Пряма мова. Діалог
(запитання та вірні відповіді писати повністю!!!)
1. Лексичну помилку допущено в реченні
Назар на уроках уважний, не заважає іншим.
Наталка старанно ставиться до своїх обов’язків.
Треба протягом дня виконати.
Слідуюче заняття гуртка відбудеться через тиждень.
2. Уподібнення приголосних відбудеться в усіх словах
5 . Знайдіть речення, у якому коми при однорідних членах речення пропущено
Троянди ромашки дзвіночки були у букеті.
Червоніє круглолиций, горить, а не сяє.
В чеканні усе: земля і місяць, вишні і тополі.
6.Тире ставиться в реченні замість цифри:
Зозуля (1) соловейко (2) ластівка (3) ці ( 4) птахи відлітають у вирій першими.
варіанти відповідей
1 2 3 4
7. Однорідні члени речення є в реченні:
Ліс задзвенів пташиними голосами.
Над монастирем повільно сходить сонце.
Дмитро Білоус виступає як поет, перекладач, критик.
Гучний дзвінок у коридорі перервав велику перерву.
8.Звертання – це ...
слово або сполучення слів, що вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який? котрий?
слово або словосполучення,яке відповідає на питання всіх відмінків.
слово або сполучення слів, що називає того, до кого звертаються.
слово або сполучення слів, які рівноправні між собою.
9.Позначте речення, в якому допущено пунктуаційну помилку:
Широкий Дніпре мій, з тобою ми в розлуці.
Йди в тисячоліття, рідна мово, до сердець і душ людський доходь.
На волоссі твоєму, кохана, діадема з проміння цвіте.
Чого ж, ти, мовчиш сивий вітряче?
10.У якому реченні сполучниковий зв'язок між його частинами (розділові знаки пропущено)?
А) Так і літо минуло і вже поповзла до діда всяка комашня та дрібні тваринки.
Б) За русявим морем є така країна в ній русяві дітки і ясна блакить.
В) Здавна люди обороняли і родючі степові землі і прекрасні козацькі степи.
Дистанційне навчання 17.04.2025КР. Письмовий докладний переказ тексту
1.Робота з текстом
2.Прочитайте уважно текст.
«Я ж морозу не боюся»
Ці слова з народної української пісні може проспівати про себе один красивий химерний птах. Він трохи більший за горобця, але майже весь червоний. Принаймі груди в нього червоні, а спинка й голова з червонястим відтінком на сірувато-коричневому тлі. Але найцікавіший у цієї пташки дзьоб. Нижня половина його загнута вгору, а верхня – вниз. І не думайте, що пташині незручно з таким дзьобом! Навпаки – таким приладом легше виколупувати з ялинових шишок насіння. Бо саме насінням ялини годується ця весела, рухлива, голосиста пташка.
Зветься вона шишкар, а частіше – кривоніс. Живе кривоніс там, де багато ялинових лісів.
І яка ж це химерна пташина! Подумайте тільки – усі птахи мостять гнізда і виводять діток навесні, а кривоніс узимку!
Надворі лютує зима. Мороз двадцять – двадцять п’ять градусів. А на високій ялині дуже тепле гніздечко, і в ньому троє або четверо пташенят. Доки самичка сидить на гнізді, самець її годує і розважає піснями.
Чому ж саме взимку виводить своїх пташенят кривоніс? А тому, що тоді для нього є скільки завгодно їжі. Вистачає й дітей вигодувати. Дорослий птах вилущує з шишки насіння. Це насіння потрапляє у воло, там розм’якає – ним і годує кривоніс своїх діток. А холоду ні він, ні його малята не бояться.
До речі, коли кривоніс вмирає або гине, мертве тільце його не гине, не розкладається десятки років, бо в ялиновому насінні багато смоли. Тіло пташечки так просмолюється, що не піддається розкладу. Засихає і лежить собі.
Отака чудернацька ця пташка – кривоніс.
За О.Копиленком, 244 сл.
3.Склаліть план.
4.Перекажіть текст
Дистанційне навчання 02.04.2025
Тема.РМ.Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення
Переглянути відео та записати переказ(виконати завдання до нього)
Дистанційне навчання 18.03.2025
КР Тема. Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення
(запитання та вірні відповіді писати повністю!!!)
1. Вкажіть словосполучення:
а) біля лісу б) сонце світить в) грітися на сонці г) квітень настав
2. Знайдіть поширене словосполучення:
а) нова книга б) книга для мене в)нова книга письменника г)їхати швидко
7. Зробіть синтаксичний розбір словосполучень. Визначте, якими частинами мови виражені головне та залежне слова.
Сидіти під березою, білий лебідь, чай з липи
8. З поданих слів складіть речення. Підкресліть головні й другорядні члени речення.
Туман, з, сизий, яр, підіймається, густий.
9. Спишіть речення. Визначте граматичні основи. Вкажіть, які речення двоскладні, а які - односкладні.
Навшпиньки виглядають жоржини через тин. Вранці вже прохолодно. Веселе сонечко сховалось у хмарах весняних. Теплий сонячний день.
10. Перетворіть словосполучення щира посмішка дитини в речення. Підкресліть члени речення.
11. Спишіть, поширюючи речення другорядними членами речення. Члени речення підкресліть.
Дерева шумлять. Починає накрапати дощ.
12.Складіть 4 речення про весну, використовуючи поширені й непоширені речення. Члени речення підкресліть. Випишіть з них 3 словосполучення й зробіть їх розбір.
Дистанційне навчання 04.03.2025
Твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу»).
Переглянути відео та написати твір за одншєю із запропонованих тем
Тема.Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності
Переглянути відеоДомашнє завдання:
Параграф№19 ,схема, правила,вправа№145(письмово)
Дистанційне навчання 20.04.2025
КР. Письмовий докладний переказ тексту
Переглянути відео та записати переказ письмово
Дистанційне навчання 07.-08.03.2025
Твір-роздум у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому потрібно берегти природу», «Що може зробити мене щасливим», «Чому необхідно знати історію свого народу».
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ Поступальне вдосконалення загальної середньої освіти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, на формування функціональних, мотиваційних та соціальних компетентностей. У контексті цього змінюються і підходи до оцінювання результатів навчальних досягнень школярів як складової навчального процесу. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. Визначення рівня навчальних досягнень учнів є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а сформувати її компетентність як загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навч...
За 18-22.05 там все устно? Писать ничего не нужно?
ОтветитьУдалить