9 клас
- *Спускаючись стежкою вниз, діти побачили, як до них наближається чоловік.
- *Доки буде жити дух наш запорозький, доти Україна буде в світі жить(А. Рекубрацький).
- *Грона червоні в калини горять, і птахи до неї здалека летять(Л. Забашта).
- *Отак козаччина пройшла, а ми немов й не чули (П.Тичина).
- *Ти ніяк не можеш зрозуміти, що... без науки неможливий розвиток суспільства(Г. Тютюнник).
- *Серед великої тиші було чути, як шелестять листочки.
- *Ударив грім, що аж шибки затряслися в домі.
- *Поки геній стоїть, витираючи сльози, метушлива бездарність отари свої пасе(Л. Костенко).
- 2.Продовжте речення, утворивши безсполучникове. Поясніть уживання розділових знаків.
- *Люди люблять лелек: ...
- *Настав вечір — ...
- *Надворі шумів вітер, ...
- *Старі люди розповідали: ...
- *Умієш кататися — ...
- *Хвилі набігали на берег; ...
- 3.Скласти БСР за схемами:
- *[ ] : [причина].
- *[умова] — [наслідок].
- *[ ] — [ ] (протиставлення).
- *[ ] : [пояснення].
- *[час] — [ ].
Виконати завдання(!!запитання та вірні відповіді записуємо повністю!!)
1.Складнопідрядними
називаються речення, що складається з двох…
А) нерівноправних частин, з’єднаних сполучником або сполучним словом;
Б) рівноправних частин;
В) рівноправних або нерівноправних частин, з’єднаних інтонаційно.
А) означальні, з’ясувальні, обставинні місця; Б) означальні, обставинні
часу, наслідкові;
В) означальні, з’ясувальні,
обставинні.
А) Хто може випити Дніпро, Хто властен
виплескати море, Хто наше злото-серебро Плугами кривди переоре? ( М.
Рильський).
Б) Груша стара ніяк не може збагнути, чому ж
тепер така довга осінь?
В) Поглянь, уся земля тремтить в
палких обіймах ночі ( Олександр Олесь).
Г) Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава
увага батьків
А) Мов тихоплинь ріки, розплилася музика: вона
одразу брала кожного за серце, виймала з найчерствішої душі власну струнку…( В.
Качкан).
Б) Наука є найкращою, міцною, найсвітлішою
опорою у житті, якими б не були її мінливості ( К. Тімірязєв).
В) Чого тільки не розповість дорога, биття
яких сердець не поєднає!
Г) У роки дитинства я розкривав
перед дітьми яскраві образи людей, імена яких стали для багатьох поколінь
провідною зіркою
А) не пов’язана з головною частиною ні за змістом, ні граматично;
Б) пояснює всю головну частину в цілому або
один якийсь її член;
В) пояснює присудок у головній частині.
6. Укажіть СПР з підрядною допустовою частиною.
А) І де б я не був за далекою даллю, тебе,
Україно, завжди я пізнаю…
Б) Збоку дивитися легко, одначе
не так воно просто бігти ( О. Гончар).
В) Хай у колі і справ, і пісень найсердечніше
будуть в нас стрічі
Г) Хай говорить серце… Невиразно
воно говорить, як весняна річка
7.Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір
(дайте загальну характеристику речення, позначте схематично).
А що робити коли місце
проживання виду різко погіршується і коли це може призвести до його зникнення
(За А. Давидовим).
2.Віднайдіть правильний варіант заміни речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою
4.Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно поставити кому:
А місяць усе більше і більше заворожує ліси і вони як скам’яніле море стоять під тихим світлом ждучи весни. Давно Шевченко серцем пломенів але ще й досі кожен припадає до джерела його вогненних слів. Ще холодом закуто віти клена й заметами заметено кущі. Ще один такий день і вода здійме ту кригу вгору.
10. Дати ґрунтовну відповідь. Чим відрізняються і чим подібні складносурядні і складнопідрядні речення? Навести два приклади складних речень різних видів (2б) .
1. Переклад
Основою будь-якої шкідливої звички є залежність людини від чогось. Залежність багатогранна. Куріння, алкоголізм, наркоманія - це лише невеличка частина усього спектру залежностей. Серед них і залежність від комп'ютера, мобільного телефону, постійне бажання дивитися телесеріали, постійно телефонувати кому-небудь, надмірно спілкуватися за допомогою Інтернету або SMS - повідомлень. Якщо нам недобре, якщо щось «не складається», людина із заниженою самооцінкою прагне відійти від реальності, тому й створює ілюзію життя у віртуальному світі. Шкідлива звичка базується на послабленні нашого почуття самоповаги.
Для того, щоб уникнути або звільнитися від шкідливих звичок, перш за все потрібно відновити позитивне ставлення до самого себе. Передовсім треба навчитися подобатися самому собі любити себе, приймати себе таким, який ти є. Справді, це не просто.
Якщо в тебе немає почуття самоповаги, любов! до себе, ти потрапляєш в полон сприйняття тебе іншими .людьми і в тебе може з'явитися комплекс меншовартісності. Самооцінку можна змінити, підвищуючи рівень успіху в чому-небудь або знижуючи рівень домагань, самооцінка не є чимось незмінним.
Любов до себе й прийняття себе таким, який ти є, не означає, що ти можеш робити все, що забажається, незважаючи на інших людей. Саме не й характеризує людину, яка не любить себе, а тому вимушена захищатися й утверджуватися в навколишньому світі. Справжня любов до себе передбачає чесний самоаналіз і чіткий самоконтроль. Проблема полягає не в тому, щоб не припускатися помилок, а в правильній їх оцінці, коли помилки аналізуються й використовуються для зростання, просування вперед до мети.
Якщо ти прагнеш змінитися — дій! Дій так, ніби ти володієш цими навичками! Дій і контролюй себе! Тільки ти сам є суддею будь-якої ситуації, а самоконтроль — твій головний помічник у цьому!
(За матеріалами публікацій)
ІІ. П
Комментарии
Отправить комментарий