9 клас

Дистанційне навчання 10.04.2023

КР.Тема. Складне речення з різними видами зв’язку. Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

Перегляньте відео та письмово зазначте запитання та правильні відповіді до них.



Дистанційне навчання 16.02.2023
КР Тема.Безсполучникове складне речення
1.Перебудуйте складносурядні та складнопідрядні речення на безсполучникові. Підкресліть граматичні основи, поясніть уживання розділових знаків.
  1. *Спускаючись стежкою вниз, діти побачили, як до них наближається чоловік.
  2. *Доки буде жити дух наш запорозький, доти Україна буде в світі жить(А. Рекубрацький).
  3. *Грона червоні в калини горять, і птахи до неї здалека летять(Л. Забашта).
  4. *Отак козаччина пройшла, а ми немов й не чули (П.Тичина).
  5. *Ти ніяк не можеш зрозуміти, що... без науки неможливий розвиток суспільства(Г. Тютюнник).
  6. *Серед великої тиші було чути, як шелестять листочки.
  7. *Ударив грім, що аж шибки затряслися в домі.
  8. *Поки геній стоїть, витираючи сльози, метушлива бездарність отари свої пасе(Л. Костенко).
  9. 2.Продовжте речення, утворивши безсполучникове. Поясніть уживання розділових знаків.
  10. *Люди люблять лелек: ...
  11. *Настав вечір — ...
  12. *Надворі шумів вітер, ...
  13. *Старі люди розповідали: ...
  14. *Умієш кататися — ...
  15. *Хвилі набігали на берег; ...
  16. 3.Скласти БСР за схемами:
  17. *[ ] : [причина].
  18. *[умова] — [наслідок].
  19. *[ ] — [ ] (протиставлення).
  20. *[ ] : [пояснення].
  21. *[час] — [ ].
Дистанційне навчання 02.02.23
Тема.Твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі “Як відшукати свій шлях у житті”
1. Скласти план
2. Написати твір, враховуючи будову, вживаючи безсполучникові складні речення.


Дистанційне навчання 15.12.22
Тема.Складнопідрядні речення

Виконати завдання(!!запитання та вірні відповіді записуємо повністю!!)

1.Складнопідрядними називаються речення, що складається з двох…

 А) нерівноправних частин, зєднаних сполучником або сполучним словом;

 Б) рівноправних частин;

 В) рівноправних або нерівноправних частин, зєднаних інтонаційно.

 2. За значенням і будовою СПР поділяються на такі види:

 А) означальні, зясувальні, обставинні місця; Б) означальні, обставинні часу, наслідкові;

В) означальні, зясувальні, обставинні.

 3. Яке з наведених речень є СПР із зясувальною частиною?

 А) Хто може випити Дніпро, Хто властен виплескати море, Хто наше злото-серебро Плугами кривди переоре? ( М. Рильський).

 Б) Груша стара ніяк не може збагнути, чому ж тепер така довга осінь?

В) Поглянь, уся земля тремтить в палких обіймах ночі ( Олександр Олесь).

 Г) Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків

 4.Серед наведених речень визначте СПР з підрядним означальним.

 А) Мов тихоплинь ріки, розплилася музика: вона одразу брала кожного за серце, виймала з найчерствішої душі власну струнку…( В. Качкан).

 Б) Наука є найкращою, міцною, найсвітлішою опорою у житті, якими б не були її мінливості ( К. Тімірязєв).

 В) Чого тільки не розповість дорога, биття яких сердець не поєднає!

Г) У роки дитинства я розкривав перед дітьми яскраві образи людей, імена яких стали для багатьох поколінь провідною зіркою

 5.Підрядна частина у СПР:

 А) не повязана з головною частиною ні за змістом, ні граматично;

 Б) пояснює всю головну частину в цілому або один якийсь її член;

 В) пояснює присудок у головній частині.

 

6. Укажіть СПР з підрядною допустовою частиною.

 А) І де б я не був за далекою даллю, тебе, Україно, завжди я пізнаю…

Б) Збоку дивитися легко, одначе не так воно просто бігти ( О. Гончар).

 В) Хай у колі і справ, і пісень найсердечніше будуть в нас стрічі 

Г) Хай говорить серце… Невиразно воно говорить, як весняна річка

7.Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір (дайте загальну характеристику речення, позначте схематично).

 

А що робити коли місце проживання виду різко погіршується і коли це може призвести до його зникнення (За А. Давидовим).

Дистанційне навчання 21.11.22
Тема.Основні види складнопідрядних речень
1.Опрацювати теорію, таблицю перенести в зошити


2.Записати правильне!!!







Дистанційне навчання 17.11.22
Тема.Підрядні сполучники й сполучні слова в складнопідрядному реченні
Переписати в зошити конспект з теми.
Підрядні сполучники у складнопідрядних реченнях приєднують підрядну частину до головної. За значенням їх поділяють на:
часові: коли, доки, поки, тільки, ледве, як тільки (Пішли, коли стемніло)
умовні: якщо, якби (аби), коли, тільки (Я був би поетом, якби умів писати вірші!)
мети: щоб, для того щоб, з тим щоб (Марго вийшла, щоб попрощатися із садом)
допустові: попри те що, хоч, дарма що, хай (Я встиг, дарма що був останнім в черзі)
порівняльні: як, ніби, наче, неначе, нібито, начебто (наче пташка, злетів на підвіконня);
причинові та наслідкові: тому що, бо, через те що (повірив, бо)
способу дії: щоб, що, як, чим, тим
міри та ступеня: щоб, що, як, чим, тим (Так швидко, що і обернутися не встиг)
місця: де, звідки, куди

Дистанційне навчання  09.11.22

 Тема.Узагальнення та систематизація знань.Пряма та непряма мова.Складне речення.ССР.
Виконати завдання.(!!запитання та вірні відповіді записуємо повністю!!)

1.Правильно поставлені розділові знаки при прямій мові в реченні:
варіанти відповідей

1.Син у захопленні спитав у матері: «Звідки взялися ці квіти в нашому саду?»

2.«Гарно і затишно на серці стало», стиха мовив хлопчик.

3.Жінка спитала, чого він мовчить.

4.«Яка ти розкішна, земле», - думала Маланка. – «Весело засівати тебе хлібом, прикрашати тебе зелом, заквітчати квітками».

2.Віднайдіть правильний варіант заміни речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою

«Невже я й справді мавка лісова?»-- спитала дівчина грайливо.
варіанти відповідей

1.Дівчина грайливо запитала, невже я й справді мавка лісова.

2.Дівчина грайливо запитала, що вона й справді мавка лісова?

3.Дівчина грайливо запитала, невже вона й справді мавка лісова.

4.Невже вона й справді мавка лісова, дівчина грайливо запитала.

3.Указати речення, в якому перед однорідними членами треба поставити двокрапку (розділові знаки пропущено).
варіанти відповідей

А. Бачу, що всі кругом сміються і Людмила Василівна і режисер і оператор.

Б. Сонце ліси поля води повітря все це святиня, яку маємо берегти..

В. Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу наливну.

Г. Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб'є любов мою живу.

4.Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно поставити кому:

варіанти відповідей
1.З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко).
2.Працею людина сильна і красива (О. Гончар).
3.Шукаю вже не щастя а поради (В. Грінчак).
4.Ми маємо право на сум і любов. (В. Симоненко).
5.У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.
Прощай наша Січ сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!
варіанти відповідей

1.«П, - а , - П».
2.«П, - а : - П».
3.«П, - а , - п».
4.«П! – а: - П».

6.Простим ускладненим є речення:
варіанти відповідей

1.Найбільше в людях я ціную щирість.

2.Не можна бути справжнім математиком, не будучи трохи поетом.

3.Кругом хати ростуть старі велетенські груші, які ще посадив мій прадідусь.

4.Пісня – душа народу!

7.Виділені слова є однорідними присудками в реченні
варіанти відповідей

1.А Дощ січе воду, камінь.
2.Хтось бере рушницю і йде в ліси полювати зайця.
3.По долині, по стежині біжить сонце.
4.Минають роки і сторіччя, відходять у небуття покоління людей.

8.Укажіть речення, в якому правильно виділене звернення:
варіанти відповідей

1.Ні брате, я не залишу тебе самого.

2.Їж, Мартине, мати ще підкине.

3.Ловись рибко, велика та все велика.

4.Почекай-но дівчино, ще й для тебе троянди весни розцвітуть.
9. Переписати речення, розставити розділові знаки (2б):

А місяць усе більше і більше заворожує ліси і вони як скам’яніле море стоять під тихим світлом ждучи весни. Давно Шевченко серцем пломенів але ще й досі кожен припадає до джерела його вогненних слів. Ще холодом закуто віти клена й заметами заметено кущі. Ще один такий день і вода здійме ту кригу вгору.

10. Дати ґрунтовну відповідь. Чим відрізняються і чим подібні складносурядні і складнопідрядні речення? Навести два приклади складних речень різних видів (2б) .


Дистанційне навчання .
Тема. 


1.  Переклад

 Основою будь-якої шкідливої звички є залежність людини від чогось. Залежність багатогранна. Куріння, алкоголізм, наркоманія - це лише невеличка частина усього спектру залежностей. Серед них і залежність від комп'ютера, мобільного телефону, постійне бажання дивитися телесеріали, постійно телефонувати кому-небудь, надмірно спілкуватися за допомогою Інтернету або SMS - повідомлень. Якщо нам недобре, якщо щось «не складається», людина із заниженою самооцінкою прагне відійти від реальності, тому й створює ілюзію життя у віртуальному світі. Шкідлива звичка базується на послабленні нашого почуття самоповаги.

Для того, щоб уникнути або звільнитися від шкідливих звичок, перш за все потрібно відновити позитивне ставлення до самого себе. Передовсім треба навчитися подобатися самому собі любити себе, приймати себе таким, який ти є. Справді, це не просто.

Якщо в тебе немає почуття самоповаги, любов! до себе, ти потрапляєш в полон сприйняття тебе іншими .людьми і в тебе може з'явитися комплекс меншовартісності. Самооцінку можна змінити, підвищуючи рівень успіху в чому-небудь або знижуючи рівень домагань, самооцінка не є чимось незмінним.

Любов до себе й прийняття себе таким, який ти є, не означає, що ти можеш робити все, що забажається, незважаючи на інших людей. Саме не й характеризує людину, яка не любить себе, а тому вимушена захищатися й утверджуватися в навколишньому світі. Справжня любов до себе передбачає чесний самоаналіз і чіткий самоконтроль. Проблема полягає не в тому, щоб не припускатися помилок, а в правильній їх оцінці, коли помилки аналізуються й використовуються для зростання, просування вперед до мети.

Якщо ти прагнеш змінитися — дій! Дій так, ніби ти володієш цими навичками! Дій і контролюй себе! Тільки ти сам є суддею будь-якої ситуації, а самоконтроль — твій головний помічник у цьому!
                                                                                                                                                      (За матеріалами публікацій)

ІІ. П

     


   



























 


                                       


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога